دانشجویان محترم با توجه به شروع امتحانات پایان ترم نیمسال اول 400-99(ورودی های 99) از دوم اسفندماه، موارد ذیل لازم است از سوی دانشجو یان شرکت کننده در آزمون های آنلاین پایان ترم رعایت شود:

1- دانشجویان موظف هستند دستوالعمل های شرکت در آزمون را مطابق با آنچه در آزمون های حضوری وجود دارد رعایت نمایند. این دستورالعمل ها شامل رعایت مقررات مربوط به پوشش ظاهری در صورت لزوم استفاده از دوربین(webcam) برای شرکت در آزمون، اجتناب از خوردن و آشامیدن در زمان آزمون، ترک غیر موجه محل آزمون و ... می باشد.

2- بهتر است دانشجویان برای اطمینان بیشتر جهت شرکت در آزمون حداقل یک دستگاه رایانه و یا گوشی هوشمند دیگر نزد خود داشته باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکل در کار کردن با رایانه در حال استفاده، پس از هماهنگی با کارشناسان مرکز آزمون از وسیله دوم جهت ورود به سامانه آزمون استفاده نمایند.

3- دانشجو موظف است تعهدنامه شرکت در آزمون را در مهلت مقرر تکمیل و ارسال نماید، عدم تکمیل تعهدنامه منجر به عدم صدور مجوز شرکت در آزمون خواهد شد.

4- دانشجویان باید نام کاربری و رمز عبور خود را در سامانه چک نموده و در صورت بروز مشکل قبل از شروع امتحانات با کارشناس آموزش مجازی جهت رفع مشکل تماس حاصل نمایند.

5- دانشجو باید در اولین نوبت ورود به سامانه آزمون دهی، نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام و حتماً رمز جدید خود را در جای مناسب ذخیره نماید.

6- دانشجو ملزم است کیفیت اینترنت خود را قبل از شروع بازه ی امتحانات بررسی و اگر به اینترنت مناسب دسترسی ندارد، حتماً در فرصت باقیمانده نسبت به تهیه اینترنت با کیفیت اقدام نماید. دانشجویان بومی که تمایل به شرکت در آزمون در محل سایت دانشگاه دارند می توانند حداقل یک هفته قبل از امتحانات موضوع را با اداره آموزش هماهنگ نمایند.

7- دانشجو ملزم است یک هفته قبل از شروع بازه ی زمانی آزمون ها، به پنل خود مراجعه کرده و از تعریف شدن همه دروس خود اطمینان حاصل نماید. مسئولیت عدم اطلاع به عهده دانشجو خواهد بود و لازم است در صورتی که آزمون درسی برای وی تعریف نشده است، از طریق آموزش دانشکده پیگیری نماید.

8- توصیه می شود دانشجو در صورت امکان حتماً امکان اتصال به اینترنت جایگزین از طریق ارائه دهنده اینترنت دیگر، برای مواقع قطعی اینترنت اصلی در اختیار داشته باشد.

9- توصیه می گردد در زمان شرکت در آزمون به گونه ای برنامه ریزی شود که فقط آزمون دهنده از اینترنت استفاده نموده و سایر استفاده کنندگان(مثل اعضای خانواده) استفاده از همان خط اینترنتی را تا انتهای زمان آزمون به تاخیر بیندازند.

10- امکان شرکت در آزمون از طریق تلفن همراه وجود دارد، ولی رایانه برای آزمون دهی مناسب تر است.

11- در صورت استفاده از رایانه قابل حمل و یا گوشی هوشمند حتماً میزان شارژ بودن باتری قبل از شرکت در آزمون کنترل شده و  شارژر آنها در دسترس قرار داده شود.

12- حتماً نیم ساعت قبل از شروع آزمون نسبت به اتصال به اینترنت و سامانه آزمون اقدام نموده و از آماده بودن تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارهای مورد نیاز برای شرکت در آزمون، اطمینان حاصل شود.

13- برای اطلاع از آخرین تغییرات احتمالی مربوط به دستورالعمل های مربوط به شرکت در آزمون های برخط، وبگاه دانشکده، دانشگاه و یا سایر وبگاه ها و سامانه های اطلاع رسانی معرفی شده را به طور مستمر قبل و حین بازه زمانی آزمون ها، کنترل نمایید.

14- مهلت زمانی برای اعتراض به نمرات حداکثر 3 روز بعد از ثبت موقت نمرات در سامانه هم آوا می باشد.

15- دانشجویان باید هر گونه اعتراض به سوالات و همچنین مشکلات فنی ایجاد شده در حین برگزاری آزمون را بلافاصله از طریق ایمیل به اطلاع کارشناس محترم رشته مربوطه برسانند. گذشت زمان امکان بررسی مشکلات را با مشکل روبرو خواهد نمود.

* دانشجویان در صورت بروز هر گونه مشکل در حین برگزاری آزمون ها با شماره های ذیل تماس حاصل نمایند.